Vogelvereniging Montfoort

Vogels houden is leuk!

Onze vereniging

Bent u een liefhebber van de vogelsport? Dan is deze informatie speciaal voor u bestemd. “De Hollandse IJssel” is een vereniging van echte vogelvrienden uit Montfoort en omgeving die, opgericht in 1986, inmiddels is uitgegroeid tot een bloeiende en vooral gezellige vereniging van zo’n 55 leden. “De Hollandse IJssel” is aangesloten bij de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers te Bergen op Zoom. Één maal per jaar wordt in het verenigingsgebouw St. Joseph te Montfoort een grote tentoonstelling georganiseerd waar de aangesloten leden hun resultaten van het afgelopen broedseizoen laten zien.

Onze activiteiten

• Verenigingsavonden,  waarbij gastsprekers d.m.v. Foto’s en filmmateriaal aspecten van onze liefhebberij belichten
  • Jaarlijkse vogeltentoonstelling. Meestal in November. Dit jaarlijkse hoogtepunt wordt beschreven als één van de gezelligste shows in de provincie Utrecht
  • Voor jeugdleden worden tijdens de jaarlijkse tentoonstelling speciale prijzen beschikbaar gesteld.
  • In januari een gezellige verenigingsavond
  • Vergaderingen
  • Jaarlijke bbq met alle leden, en aanhang

Contributie

Aan het lidmaatschap zijn de volgende contributies verbonden, die bij een vooruitbetalingen moeten worden voldaan;

• Gewone leden             33euro
  • Jeugdleden.                18,50euro
  • Gastleden                    22euro

Huishoudelijk Reglement